Bij Vitalija is het niet meer koud in huis

“Het was gewoon koud hier. De verwarming was wel aan, maar de warmte verdween snel. Dus had ik een hele hoge energierekening, want ik zit niet graag in de kou”, vertelt Vitalija. Ze heeft het hartstikke naar haar zin in haar gezellige huisje, maar isolatie was hard nodig. Dat was duidelijk. Maar, hoe doe je dat? Toen Vitalija de flyer van Dordt isoleert in de brievenbus kreeg, kwam dat erg goed uit. “Ik ben eerst wel gaan onderzoeken of de gemeente wel echt zou betalen.”

Bezoek van de Energiehulp
Vitalija maakte een afspraak met de Energiehulp. Kort daarna kwam Tom op bezoek voor de huisscan. Voor de start, stelde Vitalija al haar vragen over de regeling aan hem. “Ik was een beetje wantrouwig. Meestal zit er wel een addertje onder het gras.” Gelukkig kon Tom het goed aan haar uitleggen. Vitalija: “Hij nam de tijd, hij was duidelijk en vriendelijk. Gewoon iemand zoals jij en ik – zonder snelle praatjes.” Tom heeft gekeken wat er gedaan kon worden bij Vitalija thuis. Daarna kreeg ze een helder adviesrapport, waarmee ze aan de slag kon.

Extra korting met de buren
Ze vervolgt: “Ik mocht zelf een aannemer uitkiezen, maar ik kon het ook door de Energiehulp laten doen. Omdat mijn buurman ook een aannemer zocht, hebben we dat samengedaan. Daardoor kregen we ook nog korting.” Tom liet Vitalija snel weten welke subsidie ze kon krijgen. Daarna maakt ze aan afspraak met de aannemer.

Als ik het tegen anderen vertel, reageren ze verbaast. Maar het is echt zoals het is. Alles werd geregeld en ik heb nergens zorgen om gehad

Vitalija, inwoner Dordrecht.

Helemaal gratis
De isolatie is op drie plekken verbeterd. De vloer tussen de verdiepingen is geïsoleerd, de spouwmuur is gevuld en in de kruipruimte is onder de vloerisolatie aangebracht. De aannemer is twee keer geweest en het was beide keren in twee uur geregeld. De werkzaamheden hebben Vitalija helemaal niks gekost: “Als ik het tegen anderen vertel, reageren ze verbaast. Maar het is echt zoals het is!” 

Ze vervolgt: “Ik wil graag nog wat andere dingen in huis laten doen, nieuwe kozijnen bijvoorbeeld. Omdat ik hier niks voor hoefde te betalen, kan ik nu sneller door met het verduurzamen van mijn huis. Dat maakt het heel fijn en makkelijk.”

Goede ondersteuning
Vitalija is erg blij met de hulp van de Energiehulp. Alles werd goed uitgelegd. De communicatie ging heel soepel. “Als ik was overspoeld met formulieren en lastige brieven, was ik snel afgehaakt. Maar dit ging zo makkelijk: alles werd geregeld en ik heb nergens zorgen om gehad!”

Benieuwd wat de Energiehulp voor jou kan betekenen?
Je kunt op de gele knop hieronder klikken of bellen naar 078 2001 097 (ma t/m do 10.00 – 16.00 uur). Voor meer informatie kan je op deze website kijken.

De voordelen op een rijtje

De Energiehulp is gratis
De Energiehulp maakt je huis energiezuiniger
Na het bezoek bespaar je direct energie